De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Dat de hype in Nederland rondom hard seltzers nooit echt begonnen is, die conclusie valt inmiddels wel te trekken. Er glimt toch nog een klein beetje hoop als je kijkt naar de uitpuilende festivalzomer, waar een paar seltzermerken goed vertegenwoordigd zijn. Desperados ziet desalniettemin de kans schoon om een eigen hard seltzer te introduceren.
Onder de naam Desperados Alcoholic Sparkling Water stapt het biermerk deze drukbevolkte markt in. Voor het biermerk natuurlijk een bijzondere stap, voor de consument is het weer een nieuwe optie. De hard seltzer is een combinatie van bruisend water, een vleugje limoen en tequila. Een blikje bevat 99 calorieën en heeft een alcoholpercentage van 4,5%.
Moderne generatie
Zelf ziet Marketing Directeur van Heineken, Els Dijkhuizen, deze stap helemaal zitten: “Met Desperados Seltzer richten we ons op de moderne generatie, die zich bewust is van hun levensstijl en tegelijktertijd op zoek is naar spanning en nieuwe ervaringen. We spelen in op de veranderende drinkbehoeftes en bieden hiermee een fruitig en verfrissend alcoholisch alternatief.”
Groot bereik
Het voordeel voor Heineken met een merk als Desperados is dat het bereik op voorhand al erg groot is. Desperados pakt dan ook flink uit, Dijkhuizen hierover: “Je gaat onze nieuwste Desperados innovatie terugzien op festivals, op het terras en in de clubs. En ook thuis kun je natuurlijk genieten van dit verfrissende drankje.”
Verkrijgbaarheid
De Desperados seltzer is in ons land in de smaak Lime Twist verkrijgbaar los en in een 4-pack bij onder meer Jumbo, Plus en Albert Heijn. Daarnaast zijn de blikken in de komende weken ook te bestellen via flitsbezorgers als Zapp. Een los blik kost 1,98 euro en een 4-pack 7,92 euro.
Verder lezen over Bier

Nieuws06.09.2024
Zo herken je een alcoholprobleem

Lifestyle26.04.2024
Waarom het Guinness Storehouse in Dublin bezoeken nu leuker is

Drinks28.03.2024
Pablo Beer: Innovatief brouwsel met cocabladeren

Drinks15.11.2023
Dit is Beersecco: bier en prosecco in één fles

Hotspots18.07.2023
Vijf handige tips om jouw favoriete terras te vinden

Nieuws29.06.2023
Derde helft wordt drooggelegd als het aan de staatssecretaris ligt

Nieuws26.06.2023
Gratis bier voor wandelaars bij The Old Forge in Schotland

Drinks09.06.2023
Op Best Kept Secret wordt weer Jupiler geschonken
Verder lezen over Hard seltzer

Drinks23.06.2023
De makers van GiG hard seltzer komen met een nieuwe Amerikaans favoriet op de markt: hard lemonade

Drinks27.04.2023
GiG Hard Seltzer komt deze Koningsdag met een Koninklijke GiG

Drinks23.03.2023
White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails

Drinks03.10.2022
Hard seltzer-merk Stëlz laat fans eigen smaak insturen met nieuwe campagne

Drinks11.08.2022
Bozu introduceert de eerste Hard Iced Tea in Nederland

Drinks23.03.2022
Stëlz lanceert ‘Diamond Stëlz’ zoektocht: winnaar mag naar 35 festivals

Drinks26.10.2021
Hard seltzer Bozu introduceert een bijzondere gelimiteerde smaak: Pepernoot

Drinks27.09.2021
Dit zijn de ontwikkelingen en trends op het gebied van hard seltzers
Verder lezen over Supermarkt

Nieuws28.07.2024
Uber Eats en Amazing Oriental werken samen vanuit de supermarkt

Recepten13.11.2023
Heerlijke kleine gerechtjes voor het kerstdiner

Nieuws29.06.2023
Derde helft wordt drooggelegd als het aan de staatssecretaris ligt

Food21.06.2023
5 tips om voedselverspilling te voorkomen tijdens de vakantieperiode

Nieuws18.06.2023
Zuiderburen grijpen in om boodschappen betaalbaar te houden, Nederlandse regering ziet hier niets in

Nieuws31.05.2023
Binnen een half jaar zijn basisboodschappen 15% duurder geworden

Food25.05.2023
Ajam Setan van culinair duo ‘Vrouw met de Baard’ exclusief verkrijgbaar bij Crisp

Nieuws25.05.2023