Drinks30.01.2023

Nespresso deelt in nieuwe campagne passie voor Italiaanse koffie


Nespresso is het nieuwe jaar begonnen met het omarmen van de Italiaanse koffie. Samen met het Italiaanse mode-icoon Chiara Ferragni wordt de passie voor de levendige koffiecultuur van Italië in een vierdelige korte filmserie en met het limited edition Ispirazione Italiana assortiment. Daarin wordt vooral de stad Milaan in het zonnetje gezet.

Voor de vierdelige serie gaat Ferragni op ontdekkingstocht door Italië. De eerste stop is samen met historicus Filippo Cosmelli in Rome. Verschillende kenmerkende locatie voor de koffiecultuur komen voorbij, zoals Antico Caffè Greco. De reis wordt vervolgd in Milaan, de inspiratie van de Milano Intenso koffie.

Inspiratie

Milaan staat bekend om de historische locaties als: Villa Necchi, Palazzo Montedoria en de Duomo kathedraal. De limited edition collectie is geïnspireerd door Milaan. Dat zie je terug door onder meer de gouden torenspitsen van de Duomo en het op maat gemaakte geometrische diepgroene ontwerp van Villa Necchi met gouden accenten.

Koffieliefde

Ferragni zegt over haar samenwerking met Nespresso: “Mijn liefde voor koffie en Italië kent geen grenzen, dus ik greep deze kans om samen met Nespresso deze limited-edition collectie te helpen ontwikkelen. Het nieuwe assortiment is geïnspireerd op de creativiteit en de rijke cultuur van Rome en Milaan. Ik ben heel blij dat ik zulke heerlijke koffie, een prachtige machine en accessoires naar koffieliefhebbers over de hele wereld mag brengen.”

Milano Intenso

De Ispirazione Italiana wordt dus uitgebreid met de Milano Intenso. Een koffie die een balans vindt tussen fruitige noten en een beetje pit. De nieuwe koffie probeert de elegantie, geschiedenis en koffie-expertise van Italië naar deze blend te vertalen. De smaak van de koffie is te typeren als geroosterde granen en cacao met tonen van brood en pure chocolade. Tip van Nespresso: drink de koffie als cappuccino.

Nieuw assortiment

Het hele nieuwe assortiment bestaat uit een Touch Travel Mug in een goudkleur en een set van twee espressokopjes in matzwart met gouden embleem. Daarnaast is er ook een limited edition Nespresso CitiZ-koffiemachine met artwork dat doet denken aan Villa Necchi in Milaan doet denken.

Redactie Eatly.nl

De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.

Verder lezen over Koffie

Nespresso komt met een smaakvolle limited edition Adventskalender

Voor de feestdagen neemt Nespresso je mee op een culinaire wereldreis met een nieuwe limited edition adventskalender en tevens een exclusieve limited edition feestdagencollectie.

Gadgets07.11.2024

Nespresso komt met een smaakvolle limited edition Adventskalender

Feestje? Zo dek je de eettafel extra feestelijk!

Of je nu een verjaardag, jubileum of gewoon een gezellig samenzijn viert, een feestelijk gedekte eettafel is de perfecte manier om je gasten te verwelkomen en de juiste sfeer te creëren. Een mooi gedekte tafel laat zien dat je aandacht hebt besteed aan de details en dat maakt elke gelegenheid extra speciaal. Wil je je eettafel extra feestelijk maken? Gebruik de volgende tips!

Lifestyle29.08.2024

Feestje? Zo dek je de eettafel extra feestelijk!

​3 dingen die je kunt doen met Nespresso’s nieuwe koffiecapsules

Nespresso komt later dit jaar met koffiecapsules op de markt. Koffie die je na gebruik met capsule en al kunt teruggeven aan de natuur. Deze lijn is niet gehuld in aluminium, maar papier met een dun en afbreekbaar biopol...

Drinks06.07.2024

​3 dingen die je kunt doen met Nespresso’s nieuwe koffiecapsules

Nespresso-bedenker van het koffiecupje blijft innoveren

Pakweg 40 jaar geleden kochten we koffie op de ouderwetse manier. Dat betekende bonen die zelf moest malen of juist al gemalen zijn uit een vacuümverpakking. En dat in combinatie met een koffiezetapparaat waarbij je wat...

Drinks10.06.2024

Nespresso-bedenker van het koffiecupje blijft innoveren

Nespresso lanceert nieuwe koffiecapsules op basis van papier

Nespresso heeft een opvallende stap gezet richting een groenere toekomst met de lancering van hun nieuwe thuiscomposteerbare koffiecapsules op basis van papier*. De nieuwe koffiecapsules combineren milieuvriendelijkheid...

Drinks03.06.2024

Nespresso lanceert nieuwe koffiecapsules op basis van papier

Philips wil met Baristina Nespresso-fans verleiden

Philips is bekend van de Senseo, die zelfs anno 2024 nog volop door mensen wordt gekocht. Zo’n pad behoudt echter niet heel lang zijn versheid: je wil natuurlijk liever boontjes die net vers gebrand zijn. Daarom komt h...

Gadgets02.06.2024

Philips wil met Baristina Nespresso-fans verleiden

Koffie als toetje? Met deze tips kan het!

Kan je niet zonder een kop koffie na het eten? Maar merk je stiekem ook dat je dit wel een beetje saai begint te vinden? Maak er dan een toetje van! Alles wat je nodig hebt is jouw favoriete koffie en een flinke dosis cr...

Tipt29.05.2024

Koffie als toetje? Met deze tips kan het!

Aanwinst voor je keuken: de nieuwe illy limited edition X7.1 Deep Pink

Illycaffè is een wereldwijd merk voor duurzame koffie van hoge kwaliteit en een synoniem voor espresso. Het merk maakt ook koffiemachines en daarvan is de nieuwste de X7.1 Deep Pink. Deze limited edition van één van h...

Drinks21.05.2024

Aanwinst voor je keuken: de nieuwe illy limited edition X7.1 Deep Pink