Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Iedere week vallen (nou ja) er wel weer nieuwe producten op de mat bij de redactie van Eatly. Food & drinks van bekende, minder bekende of nieuwe merken die leuk zijn om te proeven. Soms verrassend van smaak, maar ook wel dat we denken: ‘hmmm, deze even niet.’
In deze editie bestaat Balaine, zout uit de Camarque, wat in iedere keuken niet mag ontbreken inmiddels 90 jaar, introduceert Leonidas een lekker grote bonbon erbij en zien we keukenapparaten die gezien mogen worden, dankzij een samenwerking die we niet direct hadden verwacht, maar eigenlijk heel voor de hand liggend is.
La Baleine viert haar 90e verjaardag, maar is eigenlijk veel ouder
La Baleine viert haar 90e verjaardag met een feestelijke verpakking voor haar iconische zeezout. Het merk, dat zijn oorsprong heeft in de zoutvelden van Aigues Mortes in de Camarque, bestaat eigenlijk al ruim 2400 jaar en heeft zijn wortels in de Romeinse tijd.
Sinds 1934, toen Groupe Salins La Baleine oprichtte, is het uitgegroeid tot een bekend Frans merk, met de herkenbare blauwe walvis als symbool van natuurlijk gewonnen zeezout. Vandaag de dag beschermt La Baleine het natuurgebied van 8000 hectare waar het zout gewonnen wordt, dat ook een thuis is voor honderden vogelsoorten en planten. De collectie omvat grof en fijn zeezout en een variant met minder natrium voor een gezondere keuze, verkrijgbaar bij grote supermarkten in Nederland en heeft nu een feestelijk uiterlijk, natuurlijk met die Walvis.

HEMA en Philips introduceren samen een collectie keukenapparatuur
Twee oer-Hollandse merken, HEMA en Philips, hebben de handen ineengeslagen om samen een collectie keukenapparaten te introduceren die het aanrecht nét dat beetje extra geven. Met de betrouwbare technologie van Philips en het kenmerkende design-DNA van HEMA, is deze collectie niet alleen functioneel, maar ook een lust voor het oog. De exclusieve apparaten zijn verkrijgbaar bij HEMA en ze beloven zowel je keuken als je dagelijks leven een flinke upgrade te geven.
Keukenapparaten die gezien mogen worden
De samenwerking tussen HEMA en Philips draait om de perfecte balans tussen functionaliteit en stijl. De apparaten zijn ontworpen in een zachte tint parelblauw, een kleur die een frisse, opgewekte uitstraling geeft aan zowel lichte als donkere interieurs. Deze vormentaal maakt de apparaten niet alleen praktisch maar zijn ze ook mooi genoeg om op je aanrecht te laten pronken.
In deze exclusieve HEMA x Philips-collectie vind je alles wat je nodig hebt om je keuken compleet te maken. Denk aan een Philips Airfryer, voor gezonder frituren en bakken, en een staafmixer die perfect is voor het maken van soepen en sauzen. Ook vind je een filterkoffiezetapparaat en een miniblender die ideaal is voor het bereiden van smoothies en sapjes. Daarnaast bevat de collectie een broodrooster, een compacte en stijlvolle waterkoker, en natuurlijk een Senseo koffiepadapparaat . Elk apparaat is een combinatie de betrouwbare technologie van Philips en het bekende tijdloze design van HEMA.

Leonidas maakt van Manon een intense
Leonidas heeft het chocoladeseizoen dit jaar geopend met een nieuwe smaak: Manon Intense. Het zijn vijf gelimiteerde editie bonbons met unieke smaken. Er waren al een Manon Ruby, Caramel Blond, Café Serré en Speculoos en nu is daar de Manon Intense. een bonbon in een winterjas van pure chocolade, met een laagje praliné , gevolgd door een dijk van donkere chocolade-roombotercrème. Helaas was die van ons door de post een beetje gesmasht, maar dat maakte de smaak er niet minder om.
Door de dikkere laag een heerlijke bite, vervolgens een lekker machtige chocolademousselaag en een pralinésmaak die al gauw de hele mond vult. We zijn fan van deze bonbons, omdat ze relatief groot zijn van formaat. Ook is de mooie gouden langwerpige verpakking ideaal om cadeau te doen: je hebt daarin 8 stuks voor een tientje. Maar als je alleen de nieuwe Intense wil, of die in een samenstelling met andere bonbons, dan kun je ze ook vers vinden in de winkel.
We proefden ook de Ruby voor het eerst en we moeten zeggen: uitgesproken smaken hebben deze bonbons zeker. Ruby is wel heel erg zoet, omdat Ruby-chocolade van zichzelf al zoet-zurig is, en daar dan ook nog framboos bij zit. Geen probleem hoor, het is genieten, want die intense smaken merk je niet vaak op in chocolaatjes, maar het is wel een goede om op voorbereid te zijn en misschien niet in een keer in je mond te stoppen. Hoewel die verleiding groot is, met deze heerlijke, Belgische chocolade die simpelweg heel erg goed op smaak is.


La Trappe, Tynt Meadow en Zundert presenteren ‘Three Rules of Authentic Trappist’
Drie iconische trappistenbrouwerijen, La Trappe, Tynt Meadow en Zundert, hebben de handen ineengeslagen om een uitzonderlijk nieuw bier te creëren: Three Rules of Authentic Trappist. Dit karaktervolle Dubbelbier is niet alleen een eerbetoon aan eeuwenoude Trappistentradities, maar draagt ook bij aan een groener klimaat dankzij een samenwerking met Trees for All.
De Three Rules of Authentic Trappist biedt een rijke smaakbeleving met tonen van zoete karamel, geroosterde mout en een verfijnde hint van turf. Kruidige en hoppige accenten maken het bier compleet en geven het een perfect gebalanceerd, bitterzoet karakter.
Drie regels, één visie
De naam van het bier verwijst naar de drie kernprincipes van Trappistenbrouwerijen:
- Productie: Gebrouwen binnen de muren van een abdij.
- Toezicht: Onder direct toezicht van monniken.
- Opbrengsten: Winst wordt gebruikt voor de abdij of goede doelen.
Met deze samenwerking vieren de brouwerijen niet alleen hun gedeelde waarden, maar nodigen ze bierliefhebbers uit om deel uit te maken van een verhaal over traditie, solidariteit en duurzaamheid.
Een deel van de opbrengst van het bier gaat naar Trees for All, een organisatie die wereldwijd bossen herstelt. Samen met de brouwerijen zullen zij 14.000 bomen planten om de biodiversiteit te bevorderen en een bijdrage te leveren aan een gezonder klimaat. Dit project staat symbool voor een toekomst waarin natuur en traditie hand in hand gaan.
Unieke historie van de brouwerijen
- La Trappe: Sinds 1884 een pionier in duurzaam bier, gebrouwen in de Abdij O.L.V. Koningshoeven in Nederland.
- Tynt Meadow: Groot-Brittannië’s enige trappistenbrouwerij, bekend om zijn Engelse twist, gevestigd in Mount Saint Bernard Abbey.
- Zundert: De jongste Nederlandse trappistenbrouwerij, bekend om zijn complexe, kruidige bieren, gebrouwen in de Abdij Maria Toevlucht.
Three Rules of Authentic Trappist is een verrukkelijke trappist en te koop bij supermarkten en horecagelegenheden.

Bij Pineut is de pineut zijn juist iets om te vieren
Dit voor ons nieuwe Nederlandse merk biedt unieke, duurzame DIY-gifts die niet alleen geluksmomenten moeten creëren, maar ook een verschil maken voor een ander. Het is duidelijk dat Pineut barst van de ambities. Op de kaart staan smaakvolle dranken, culinaire cadeaus, home-sprays en winterse traktaties: Pineut claimt hiermee dat zij van alles in huis heeft om van kleine momenten groot geluk te maken.
Wat maakt Pineut extra bijzonder?
De producten worden samengesteld in sociale werkplaatsen, met oog voor duurzaamheid en ethische sourcing wat betekent dat het bedrijf ervoor zorgt dat bij de productie of inkoop, rekening wordt gehouden met mens, milieu en economie. Bovendien gaat 20% van de winst naar initiatieven die kansengelijkheid bevorderen. Zo ben je met elke Pineut-aankoop niet alleen goed bezig voor jezelf, maar ook voor een ander waardoor de pineut zijn iets positiefs heeft.
Wat begon als een hobby van twee vriendinnen is inmiddels uitgegroeid tot een DIY-merk in Nederland. Met samenwerkingen als die met de Efteling en een assortiment van ruim 150 producten, wil Pineut bewijzen dat genieten en geven hand in hand kunnen gaan. Met elk genietmoment dat jij ervaart, help je een ander aan een nieuwe kans. Bij Pineut geloven ze in een wereld waarin iedereen kan meedoen. Hun missie? In 2035 volledig circulair zijn én blijven inspireren met producten die creativiteit en sociale impact samenbrengen. Dus, ben jij de pineut bij het uitpakken van een Pineut-cadeau? Dan heb je dubbel geluk! Leuk hoor, op de website vind je meer smaakvolle sensaties.

Verder lezen over Chocolade

Hotspots25.11.2024
Lekker eten wat er in de film voorbij komt met Cinema Culinair

Food16.11.2024
Kerstshoppen in Londen? Dit kerstlekkers mag je niet missen

Food11.10.2024
Chocolate Makers uit Amsterdam haalt zijn chocolade met een zeilboot

Food11.06.2024
Marmir Chocolate: luxe boetiek-chocolade van eigen bodem

Food31.05.2024
Waarom de Spaanse oliebol-achtige snack churros heet

Tipt29.05.2024
Koffie als toetje? Met deze tips kan het!

Nieuws23.02.2024
Tony’s Chocolonely noemt zich een impactbedrijf dat chocolade maakt

Food06.06.2023