De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
Als de titel van je baan ‘Chief Meme Officer’ is en je er 5.000 dollar per maand mee verdient, dan heb je het best lekker voor elkaar. Het Amerikaanse Bud Light is namelijk een online campagne gestart om een online creatieveling te vinden die geniale memes kan maken om zijn hard seltzer te promoten.
In Nederland zijn onder aanvoering van Stëlz allerlei Nederlandse hard seltzers opgedoken. Door het uitblijven van festivals en de lastige periode voor de horeca kan het zijn dat de seltzers nog niet helemaal een ding zijn geworden hier. Neemt niet weg dat de fundering is gelegd en men in ons voorland, de Verenigde Staten, enorm doorpakt op het gebied van hart seltzers.
Doelgroep
Dat een groot merk zoals Bud Light hard inzet op een creatieveling die goed is met memes, zegt natuurlijk iets over de doelgroep die het bedrijf wil bedienen. In een persbericht laat het bedrijf weten: “We weten dat een hard seltzer zo goed is als zijn memes, helaas zijn onze memes totaal ruk. We hebben iemand nodig die dat voor ons kan veranderen. Iemand die ons uit ons cringe-niveau op kan krikken, iemand die weet hoe je het lasso-dingetje in Photoshop moet gebruiken.”
Tijdelijke baan
De toon van de vacature laat al zien dat de baan op het lijf geschreven is van iemand die opgegroeid is met het internet en een ware meme-machine is. Zeker ook door het tijdelijke karakter van de job. Het idee is dat de CMO een voorraad seltzers ontvangt waar je bang van wordt, wekelijks 10 briljante memes produceert en dat drie maanden lang. Dan krijgt degene in totaal 15.000 dollar bijgeschreven op zijn bankrekening.
(Afbeeldingen bij dit artikel zijn © Bud Light)
Verder lezen over Bier
Nieuws06.09.2024
Zo herken je een alcoholprobleem
Lifestyle26.04.2024
Waarom het Guinness Storehouse in Dublin bezoeken nu leuker is
Drinks28.03.2024
Pablo Beer: Innovatief brouwsel met cocabladeren
Drinks15.11.2023
Dit is Beersecco: bier en prosecco in één fles
Hotspots18.07.2023
Vijf handige tips om jouw favoriete terras te vinden
Nieuws29.06.2023
Derde helft wordt drooggelegd als het aan de staatssecretaris ligt
Nieuws26.06.2023
Gratis bier voor wandelaars bij The Old Forge in Schotland
Drinks09.06.2023
Op Best Kept Secret wordt weer Jupiler geschonken
Verder lezen over Hard seltzer
Drinks23.06.2023
De makers van GiG hard seltzer komen met een nieuwe Amerikaans favoriet op de markt: hard lemonade
Drinks27.04.2023
GiG Hard Seltzer komt deze Koningsdag met een Koninklijke GiG
Drinks23.03.2023
White Claw duikt in de gedistilleerde dranken en ready-to-drink cocktails
Drinks03.10.2022
Hard seltzer-merk Stëlz laat fans eigen smaak insturen met nieuwe campagne
Drinks11.08.2022
Bozu introduceert de eerste Hard Iced Tea in Nederland
Drinks05.05.2022
Desperados gaat ook overstag en introduceert een eigen hard seltzer
Drinks23.03.2022
Stëlz lanceert ‘Diamond Stëlz’ zoektocht: winnaar mag naar 35 festivals
Drinks26.10.2021