De redactie van Eatly brengt je het leukste nieuws op gebied van eten en drinken! Vragen? Stuur dan een mail naar Redactie [at] Eatly.nl.
De afgelopen paar jaar hebben steeds meer (Amerikaanse) burgerketens, zoals Five Guys, voet aan de grond gekregen in Nederland. In sommige steden is er zelfs een ware ‘burgeroorlog’ gaande tussen de (bezorg)restaurants. Maar bij welke Amerikaanse keten hebben ze nou de beste burgers?
Met die vraag in het achterhoofd heeft Market Force Information, gespecialiseerd in klantbelevingsmanagement, een onderzoek gedaan onder Amerikanen die van een burger houden. In totaal is er voor dit onderzoek gekeken naar veertien bekende hamburgerketens. Voor het derde jaar op rij bleek In-N-Out de winnaar met nieuwkomer in Nederland Five Guys op een tweede plek. De derde plek gaat naar het voor ons vrij onbekende Culver’s.
Slechtste ervaringen
Bij In-N-Out beleefden gasten de beste klantervaring en zijn ze het meest loyaal aan het burgerrestaurant. Zowel bij die keten en bij Five Guys worden problemen volgens gasten het snelste en het beste opgelost. Andere ketens kwamen er een stuk slechter van af. Bij Red Robin, Carl’s jr en McDonald’s komen de meeste problemen voor en die worden volgens de ondervraagden niet adequaat opgelost.
Sowieso is het interessant om te zien dat Burger King en McDonald’s het laagst genoteerd staan. De Amerikanen zijn dus totaal geen fan van die ketens, terwijl ze over de hele wereld het uithangbord zijn van Amerikaanse hamburgers.
De volledige lijst
- In-N-Out
- Five Guys
- Culver’s
- Whataburger
- Smash Burger
- Red Robin
- Steak ’n Shake
- DQ
- Sonic
- Jack in the box
- Wendy’s
- Carl’s jr
- Burger King
- McDonald’s
Vaker hamburgers
Ten opzichte van 2018 gaat men in de VS vaker naar een hamburgerrestaurant. Een derde van de respondenten zei de afgelopen negentig dagen tien keer of vaker bij een burgertent te hebben gegeten. Dat is een stijging van eenentwintig procent in één jaar. Daarentegen zei een kwart eenmaal per maand of minder er een bezoekje aan te brengen.
De Amerikanen vinden de drive-in nog altijd de beste optie, ruim 41 procent maakt hier het liefst gebruik van. Toch gaan er nog genoeg mensen liever in het restaurant zelf eten, dat doet nog 39%. Opvallend is wel dat de mensen die dit doen, steeds vaker via een kiosk bestellen in plaats van aan de balie. In 2017 was dit nog 94%, in 2018 daalde dit naar 92%. Die trend zet in 2019 door inmiddels bestelt nog 86% van de ondervraagden bij de balie.
Kiosk of tablet
In de restaurants wordt dus steeds vaker gekozen om niet aan de balie te bestellen. Ze kunnen dan kiezen om via een kiosk of een tablet hun wensen door te geven en te betalen. Het gebruik van een kiosk is met zeven procent gestegen en zo’n vier procent van de ondervraagden bestelt via een tablet.
Ook het afhalen en bezorgen stijgt. Achttien procent van de klanten haalt hun burgers direct bij een burgerrestaurant en twee procent laat het eten thuisbezorgen.
Verder lezen over McDonald's

Food19.05.2023
Direct Maccie uit een film of serie bestellen met nieuwe tool McDonald’s App

Nieuws03.04.2023
McDonald’s introduceert Homestyle Crispy Chicken Greek en McWrap Greek

Food04.10.2022
De McPlant komt vast op het menu bij McDonald’s in Nederland

Food10.03.2022
Rus gooit koelkast vol met enorme voorraad aan burgers van McDonald’s

Food22.02.2022
Palindroomdag bij Mcdonald’s: Big Mac voor 2,22 euro en een speciale burger

Nieuws14.09.2021
McPlant tot november tijdelijk verkrijgbaar bij McDonald’s in Nederland

Nieuws25.08.2021
Geen milkshakes bij McDonald’s in Engeland, Schotland en Wales

Food07.01.2021